سوگواره یاس نبوی در 451 بقعه متبركه گیلان برگزار می شود
کد خبر: 3578711
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مدیركل اوقاف گیلان:

سوگواره یاس نبوی در 451 بقعه متبركه گیلان برگزار می شود

گروه اجتماعی: مدیركل اوقاف و امورخیریه استان گیلان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 451 بقعه متبركه استان گیلان در ایام شهادت بانوی اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی، طرح سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) است که در 451 بقعه شاخص و منتخب استان گیلان برگزار می شود.

وی افزود: سخنرانی، مداحی، برپایی نمایشگاه و برگزاری برنامه های فرهنگی از ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی است که در طول ایام فاطمیه برگزار و روز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور گسترده هیئت های مذهبی برگزار می شود.

حجت الاسلام عادلی بیان فضائل اخلاقی حضرت زهرا(س) و تبیین ابعاد مختلف زندگی آن حضرت رویکرد برنامه های این ایام اعلام کرد و گفت: توزیع نذری توسط واقفین و همچنین خیرین به نیات خیر آنان در این ایام انجام می شود.

مدیرکل اوقاف گیلان حضرت فاطمه زهرا(س) را از واقفان بزرگ اسلام دانست و تصریح کرد: ایشان در طول زندگی همانند همسر و پدر خود وقف های زیادی را انجام داد که زنان امروز جامعه ما باید نسبت به این موضوع اهتمام ورزند که برپایی پایگاه مشاوره وقف و جذب واقف در حاشیه سوگواره یاس نبوی انجام می شود.
captcha